רחוב סוקולוב, חולון
"50% מהחנויות נסגרו"
גם אלי פנחסוב, ממסעדת פיצה נאפולי ברחוב מרגיש את הירידה. "מספר הלקוחות חזר עכשיו בקיץ להיות 70-80% ממה שהיה קודם וכרגע יש לקוחות. אבל המון עסקים כבר נסגרו במשבר הזה, בסביבות 30% מהעסקים ברחוב כבר נסגרו. זה לא עושה טוב לראות את כל העסקים האלו עם השלטים להשכרה".
בקשי עצמו לא חושש מסגירת המספרה, אך ההשפעות של הקורונה ניכרות גם בעסק שלו: "אני לא מפחד כי יש לי מוניטין של הרבה שנים, אני פשוט לצערי מעסיק פחות עובדים. זה משפיע על משבר האבטלה. עבודה יש, אבל במקום להעסיק 10 עובדים אני מעסיק 5 עובדים. לא החזרתי את כולם מהחל"ת". למספרות יש בעיות ייחודיות להן, ובקשי חש אותן על בשרו: "אירועים כמעט ואין, תסרוקות לכלה וכאלה כבר אין, מצרך נדיר מאוד שכבר לא קיים היום. זה היה משהו כמו 20%-30% מההכנסות שלי.
"בנוסף, הקהל המבוגר שלנו, שאנחנו מאוד מתגעגעים אליו, כבר לא מגיע כי הוא פוחד. הוא מבקש שאנחנו נפתח בשעות מאוד מוקדמות את העסק, לפני שכל הקהל מגיע, או מאוחר בערב, ואנחנו לא יכולים לעבוד מסביב לשעון 24 שעות, אז פשוט נורא כואב לנו, כי אלו לקוחות שמלוות אותנו כבר עשרות שנים אחורה". בתוך כל זה, בקשי טוען שהוא לא מרגיש שום התחשבות מצד העירייה או בעלי הנכסים. "לא מתחשבים בבעלי החנויות, לא מורידים לנו מחירים", מספר אמיר. "גם בחודשיים שהיינו סגורים היינו צריכים לשלם שכירות, הארנונה, שעיריית חולון הבטיחה שלא נצטרך לשלם עבור החודשיים האלה, בסוף כן חייבו אותנו לשלם, ומי שלא שילם - כבר הגיעה הוצאה לפועל".
מעיריית חולון נמסר בתגובה לטענות, "בעירייה מודעים למצבם של בעלי עסקים רבים בעיר (ובמדינה), שנקלעו למצוקות כלכליות בעקבות מגבלות הקורונה ולכן היא פעלה במגוון דרכים לסייע להם כבר מתחילת המשבר בחודש מרץ ככל שהתאפשר לה במסגרת החוק. בין היתר, דחתה העירייה במספר חודשים תשלומי ארנונה, אגרות ודמי זיכיון, העלתה קמפיין נרחב לעידוד תושבי העיר לרכוש את מוצריהם רק בחולון, סבסדה את הפטור מארנונה לשלושה חודשים בעשרות מיליוני שקלים ועוד".