שם החברה:
אקסודיגו (Exodigo)
שנת הקמה:
2022
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
ג'רמי סוארד (מנכ"ל), עידו גונן (CTO), ויוגב שיפמן (CPO)
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב וקליפורניה
מספר העובדים בחברה:
70, 50 מהם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
29 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
National Grid Partners, Zeev Ventures, 10D, Square Peg, JIBE Ventures, ישראל קנדה, תדהר בנייה וחברת ההנדסה וקסמן גוברין גבע WXG Ltd
השוק שבה פועלת החברה:
מדי שנה מושקעים למעלה מ-100 מיליארד דולר על חפירות וקידוחים מיותרים כדי לגלות מה מסתתר מתחת לפני הקרקע בניסיון להימנע מפגיעה בצינורות גז, מקורות מים, נפט וסכנות פוטנציאליות אחרות החבויות מתחת לפני השטח. השימוש המתמיד בציוד כבד יוצר פליטת גזי חממה שניתן להימנע ממנה, מבזבז סכומי עתק וגורם לדליפות ופיצוצים שעלולים לעלות בחיי אדם ומסתכמים אף הם בעשרות מיליארדי דולרים בשנה.
המוצר שפיתחה החברה:
בעוד ששיטות מסורתיות של מיפוי תת-קרקעי מסיקות מסקנות המבוססות על סוג אחד או שניים של חיישנים ורמזים חזותיים, אקסודיגו היא החברה הראשונה בעולם שמשתמשת בריבוי חיישנים ומעבדת את האותות באמצעות בינה מלאכותית. הגישה היא כמו הפעלת MRI, סריקת CT ואולטרסאונד בבת אחת כדי לשלב את התוצאות למקור אמת אחד. המהירות של איסוף ועיבוד הנתונים מאפשרת לאקסודיגו לבצע את הזיהוי מהר יותר משיטות איתור ומדידות תת-קרקעיות אחרות ולמפות 20-50% יותר מאשר החלופות.
רקע:
שלושת המייסדים יוצאי פריפריה אשר שרתו בדרגת רב-סרן ביחידות 81 ו 8200 - היחידות היוקרתית של חיל המודיעין. הם זכו בפרסי בטחון ישראל, האות הטכנולוגי של הרמטכ"ל, הצטיינות נשיא המדינה ופרס ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת על עבודותיהם במערכת הביטחון והשתתפו בתוכניות הצטיינות. לאחרונה הוזעקה החברה לאחר שנפער בולען בנתיבי איילון, על מנת להשתמש בטכנולוגיה שפיתחה למיפוי של תת פני השטח באזור הבולען. השימוש בטכנולוגיה חוסך את הצורך בחפירה פיזית שנמשכת זמן רב. ליד הבולען נמצאו כמה אזורים חשודים שקדחו ומילאו בבטון.
שם החברה: מאולאק (MAOLAC)
שנת הקמה: 2018
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה: מאיה אוטמזגין אשכנזי - מנכ"לית, ד"ר אריאל אורבך - מנהל מחקר קליני, אלי לרנר - שותף מייסד
מיקום המשרדים בעולם: טירת הכרמל, ישראל
מספר העובדים בחברה: 17
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה: 4.5 מליון דולר
משקיעים בולטים: The kitchen Strauss, Our Crowd, Neomi, FoodTech Lab, VentureIsrael, Mediterranean Tower
השוק: הרפואה היום הולכת לכיוון של תרופות ביולוגיות, כי רוב המנגנונים לריפוי מקורם בגוף האדם ובמערכת האימונולוגית. בהקשר זה, לחלב אם יש יתרונות גדולים מאוד גם לאדם בוגר, אותם חלבונים שמרכיבים אותו הם סוג של Super-Food ונושאים תכונות בריאותיות מאוד שימושיות. אך מדובר בתחום חדש למדע ולתעשיית המזון, הדרושה חדשנות שתוכל לסייע לתעשייה המסורתית לעשות את המעבר לשלב הבא.
המוצר: מאולק מפתחת חלבונים פעילים בהשראת חלב אם כתזונה מונעת ופונקציונלית. שחלקם חיוניים לתזונה באופן כללי, יחד עם חלבונים ממוקדי בעיה הרווחת בקרב קבוצת אוכלוסייה מסויימת. למשל, במזון תינוקות ניתן יהיה לשלב חלבונים בפורמולות או בדייסות, אשר מספקים פתרון למערכת העיכול ולשלבי ההסתגלות של התינוק למזון.
מאולאק ייצרה פלטפורמה חיזוי פרוטאומית, שבעצם לוקחת מידע של פרופילים חלבוניים בחלב אם ומשווה אותו אל מול מידע של פרופילים חלבוניים אחרים, כמו למשל זה של חלב רגיל או אפילו בחומרי גלם אחרים צמחיים, על מנת לייצור אבקות חלבון ייעודיות לצרכים בריאותיים מגוונים. חלבוני מאולאק נותנים מענה מגוון לשיפור איכות החיים של כולנו דרך המזון, במינונים נמוכים, ללא השפעה על טעם, נראות מרקם של מוצרי מזון וביחד עם טכנולוגיה שמגדילה ומשפרת ספיגה וזמינות ביולוגית. החברה פועלת במודל של B2B , היא לא תייצר ישירות מזון לצרכן, אלא תסייע לתעשייה לפרוץ דרך דרך בתחום חומרי הגלם מבוססי חלבון, מדוייקים ומותאמים. לחברה מספר לקוחות בולטים בתחום המזון ותוספי התזונה בישראל ובעולם.
שם החברה:
רידיפיין (Redefine)
שנת הקמה:
2021
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
ד"ר שירה ברזיס, מנכ"לית. אלון רם, CTO
מיקום המשרדים בעולם:
משרדים בישראל (רעננה) ובניו יורק
מספר העובדים בחברה:
20, 16 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
14 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Ribbit Capital, Jump Capital, MoreVC, ParaFi Capital, Naval Ravikant , Accomplice Blockchain
השוק:
רידיפיין פועלת לאבטחת הבלוקצ'יין, שוק חדשני המתפתח וצומח במהירות. ספציפית, החברה מתמקדת בתחום הפיננסים המבוזר שנקרא דה-פי (DeFi) אשר מאתגר את הסטטוס קוו של התחום הפיננסי הקלאסי ומביא איתו הזדמנויות חדשות באמצעות עולם הקריפטו. משקיעי הקריפטו בדה-פי יכולים לקחת הלוואות, לסחור ולספק נזילות בצורה שקופה, רציפה (24/7), באופן אוטומטי, מבוזרת וללא קבלת אישור מאיש. זאת כתחליף לעולם הפיננסי המסורתי שהכרנו עד היום. למעשה מדובר במהפכה לכל דבר.
שוק הקריפטו חווה בחודשים האחרונים רצף משברים דרמטי עם פשיטות רגל של גופים ריכוזיים (CeFi) שהגיעו לשיא עם קריסת בורסת FTX והמעצר של מייסדה סם בנקמן פריד בחשד להונאה. דווקא על רקע משבר אמון זה מתחדדים היתרונות של שוק הפיננסים המבוזר (DeFi) שאינו תלוי אמון בגוף ריכוזי זה או אחר ושהשקיפות בו גבוהה במיוחד כיוון שכלל המידע נמצא על הבלוקצ׳יין וגלוי לכל.
בשימוש בפרוטוקולים של DeFi נסחרים כיום עשרות מילארדי דולרים. כשמדובר בסכומים כאלו, אין זה מפתיע שעד כה, יותר מ-12 מיליארד דולר נגנבו ממשקיעים באמצעות עשרות פריצות מתוחכמות והתקפות סייבר כולל התקפות סייבר מדינתיות של שחקנים כמו צפון קוריאה.
המוצר:
רידיפיין היא חלוצה בתחום Web3 Analytics ומתמקדת באבטחת DeFi (תחום הפיננסים המבוזרים). היא החברה הראשונה בתחום שפיתחה כלים למשקיעים שמזהים סיכוני סייבר בזמן אמת, מתריעים, ואף מקטינים אותם באופן אקטיבי. החברה מתמקדת במתן שירות למשקיעים מוסדיים במטרה לעזור להם להכנס לתחום בבטחה ובכך מסייעת לכלל השוק בהסרת חסמי כניסה ובהגברת הצמיחה של התחום כולו. לרידיפיין יש מוצר ביתא הנקרא DeFirewall המהווה החוצץ בין המשקיע לבין הפלטפורמה הפיננסית, מנטר את הטרנזקציות, מנתח סיכונים באופן אוטומטי, עוקב אחר שינויים בשוק בזמן אמת ומתריע למשקיע במקרה של התקפה. המערכת מוכיחה את עצמה היטב, זיהתה והתריעה בחודשים האחרונים מפני התקפות משמעותיות במרחב והצילה כספי לקוחות. הרכיב האקטיבי במערכת המגן באופן יזום ובזמן אמת על השקעות פיננסיות במקרה של מתקפת סייבר נקרא DeFi Dome. ההשראה הגיעה ממערכת כיפת ברזל שנתנה מענה לבעייה מורכבת - כיצד להגן על העורף כאשר ההתקפה כבר יצאה לדרך ויש רק שניות ספורות להגיב. במסגרת הפיתרון חברת רידיפיין שולחת באופן אוטומטי בזמן אמת טרנזקציה שאושרה מראש על ידי הלקוח כדי לסכל את ההתקפה ולהזיז את כספי הלקוח למקום מבטחים. הגישה המאד ישראלית, היוזמת והפרו אקטיבית שמשתמשת בראייה התקפית גם לצרכי הגנה מאפיינת את מוצרי החברה שהיזמים שלה ורבים מעובדיה באים מרקע של שירות בכוחות הבטחון.
רקע:
המודל עסקי של רידיפיין מבוסס על מכירת הפלטפורמה לעסקים (B2B, B2B2C) במודל SAAS. היזמים עבדו עבור ממשלת ישראל בתפקידים שונים וצברו למעלה מעשור של ניסיון בתחום הסייבר זאת לאחר שירותם הצבאי ביחידות הטכנולוגיות של חיל המודיעין. הם הכירו בשנת 2018 במחלקת החדשנות במשרד ראש הממשלה כשלשניהם כבר היה בסיס ידע נרחב במטבעות קריפטוגרפיים וטכנולוגיית נכסים דיגיטליים בשל התעניינות אישית ואמונה בתחום ההולך ומתגבש - שירה קנתה ביטקוין עוד בתחילת 2013 כשהמחיר היה 200 דולר לביטקוין אחד, ואלון כרה אית׳ריום בסלון הביתי בשנת 2015. במשרד רוה״מ הם איחדו כוחות והקימו את מעבדת ה- FinTech, שם שילבו לראשונה את התחביב שלהם והמשיכה לתחום הקריפטו בקריירה המקצועית. במסגרת המעבדה הם הכניסו חדשנות פיננסית לארגון, השמישו טכנולוגיות למעקב אחרי מימון פעילויות טרור על הבלוקצ׳יין והקימו פורום קהילייתי בתחום המאגד נציגים מכלל גופי המודיעין כדי לחלוק ידע ולעבוד באופן משותף. בשנת 2021 עם סיום הפרוייקט במעבדת החדשנות, הם פרשו מהעשייה הבטחונית והקימו את חברת רידיפיין.
שם החברה:
SPIRITT
שנת הקמה:
2020
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
תמיר מגן - מנכ״לאור קליגר - נשיא ו-CTO
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב וסן פרנסיסקו
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
5.5 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Disruptive.AI, SVB
השוק:
כיום יש ניגוד אינטרסים בין יזמים לבתי התוכנה, לסטודיו תוכנה אין ברירה אלא לגבות לא מעט כסף על כל עבודה קטנה, פשוט כי כוח האדם ועלות תפעול העסק שלו יקרים. מאידך הצורך של היזמים הפוך, הם צריכים לעשות שינויים תכופים ואין להם את ההון הנדרש מראש. הרעיון להקמת SPIRITT, להפוך את עולם הסטארט אפ והיזמות נגישים לכולם, החל אצל היזמים במהלך עבודתם על מיזם קודם, שם נחשפו לקושי העצום הכרוך בהרמת מיזם טכנולוגי. החליטו לנצל את היכולת הטכנולוגית ולפתח פתרון שיאפשר לאנשים ללא רקע טכני לפתח אפליקציות בעצמם, ללא עקומת למידה. הבעיה היא ש-99.7% מאוכלוסיית כדור הארץ אינם יכולים לתכנת ולפתור בעיות עם תוכנה. כמה רעיונות טובים אנחנו מפספסים?
המוצר:
SPIRITT היא פלטפורמת מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת לפתח אפליקציות מורכבות כמו טינדר, אינסטגרם או וולט. זאת על ידי תאורן המילולי בלבד, בעזרת שיחה עם צ'ט-בוט המזכירה שיחה על הרעיון עם איש מקצוע. בשלב זה הפלטפורמה של SPIRITT מפתחת את האפליקציה באוטומציה, ללא תשלום או התחייבות מצד המשתמשים שמשלמים רק אם אהבו את התוצאה. התשלום הינו מנוי חודשי הכולל שרתים, מערכת תשלומים, גרסאות מובייל ודסקטופ ואפשרות לעשות שינויים במוצר ללא הגבלה. עלות המנוי החודשי גדלה בהתאמה להיקף השימוש באפליקציה.
החזון שלנו הוא לאפשר לכל אחד ואחת את ההזדמנות להרים סטארטאפ ולפתור בעיות בעולם. הנחת היסוד שלנו היא שלו יכלנו לאפשר לכל אחד או אחת את היכולת לפתור בעיות סביבם, העולם פשוט היה נראה טוב יותר. לכן, החלטנו לפתח מוצר אשר יאפשר לכולם את היכולת לפתח בעצמם אפליקציה מורכבות ומגוונות ובכך להרים מיזמים של ממש, ללא תלות בידע בתכנות או בגיוס הון. פשוט לספר למחשב על הרעיון.
רקע:
כדי להקל על היזמים אנחנו מציעים להם שימוש באפליקציה שפיתחנו עבורם לפי מנוי חודשי. ככל שהיזמים מצליחים יותר, המנוי החודשי גדל בהתאם. שיטת התמחור הייחודית הזו דואגת שהאינטרסים של SPIRITT ולקוחותיה, היזמים, יהיו מיושרים לחלוטין, מאחר ושני הצדדים רוצים בהצלחתם של היזמים. המנוי כולל שרתים הגדלים בהתאם לעומס, גרסאות מובייל ודסקטופ, שירות תשלומים ואין סוף שינויים תוך כדי תנועה.
שם החברה: אגורה
שנת הקמה:
2019
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
בר מור, מנכ״ל, ליאור דולינסקי, מנהל מוצר (CPO), נועם קאהן, מנהל הפיתוח (CTO)
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב, ישראל ; ניו יורק, ארה״ב
מספר העובדים בחברה:
60, 45 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
29 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Insight partners, Aleph, Clear Future, RiverPark Ventures, Fusion
השוק:
Agora פיתחה מערכת המיועדת לניהול השקעות נדל"ן, שוק שמגלגל סכומי עתק בעולם. אולם מתנהל עדין ברובו הגדול בשיטות מיושנות של מסמכי אקסל, עבודה בלתי יעילה במיילים אקראיים ותוכנות מיושנות שלא עונות על הצרכים של יזמי הנדל״ן. כתוצאה מכך חברות המנהלות עסקאות נדל״ן, בין אם מדובר בבתי השקעות, יזמים או קרנות, אינן יעילות ומבזבזות זמן רב על עבודות ידניות. גם משקיעים פרטיים ומוסדיים חסרי יכולת לעקוב ולנהל את השקעותיהם בדרך אופטימלית.
המוצר:
המערכת שפיתחה Agora מרכזת את הנתונים והמידע הפיננסי של ההשקעות, מאפשרת אוטומציה לתהליכים ידניים, מבצעת חישובי עמלות, תשואה, מיסוי ומרכיבים נוספים ומנגישה את כל הנתונים הן לחברות והן למשקיעים באופן שקוף, נאמן למציאות וללא סיכון לאבטחת המידע ולשלמות שלו. בעזרתה יכולים העוסקים בענף להתמקד בעשיה האמיתית שלהם במקום הסדרת העניינים המנהליים ולקבל החלטות על בסיס מידע מדויק בזמן אמת. המערכת ניתנת להתאמה אישית לצרכי כל חברה ומשקיע, ומאפשרת במקרה הצורך שיתוף מידע בקלות עם אנשים נוספים.
פורטל החברה כולל מוצרים פיננסיים משלימים למערכת הקיימת ובהם: יכולות עיבוד והעברת כספים במגוון רחב של מודלי השקעה בין יזמים למשקיעים בלחיצת כפתור, המרות מט״ח, כלי לניהול גיוס הכספים, שמשנה את הדרך שבה חברות מציעות הזדמנויות השקעה חדשות למשקיעים שלהן ומערכת למילוי ועמידה בדרישות המס ובדרישות רגולטוריות ברחבי העולם.
שם החברה:
Base
שנת הקמה:
2018
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
גל בירן, מנכ"ל , גל ברינר, סמנכ"ל טכנולוגיה
מיקום המשרדים בעולם:
ישראל, צומת רעננה, פאולו אלטו, ארה"ב
מספר העובדים בחברה:
42, 30 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
15 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Wing VC, Vertex, GoAhead Ventures, Fusion
השוק:
בשיווק B2B (שיווק עסקי) רוב המשאבים מופנים למציאת או רכישת לקוחות חדשים, אולם מרבית ההכנסות של החברות הן דווקא מלקוחות קיימים. כדי לטפל בפרדוקס השיווק הזה צריכים להתחולל שני דברים במקביל: האחד הוא בשלות שוק, הבנה של מנהלי השיווק שהם נדרשים להשפיע על כלל הכנסות החברה, ולא להתמקד בהבאת לקוחות חדשים בלבד; והשני שתהיה להם היכולת לשווק ללקוחות קיימים בצורה אפקטיבית בהתאם לסוג הלקוח, המוצרים שרכש, וכדומה. אחד האתגרים בכך כיום הנו שמרבית הכלים השיווקיים נבנו בעיקר עבור שיווק ללקוחות פוטנציאליים, ולא עבור מי שכבר קנה את המוצר. בהתאם גם תשתיות המידע השיווקי ממפה מסע-לקוח-פוטנציאלי, Buyer journey, ולאו דווקא מסע לקוח קיים Customer journey. קיים טרנד מובהק לבשלות השוק, רואים זאת על-פי סקר תעסוקה של לינקדאין לשנת 2022. ממנו עולה כי בין 25 המשרות הצומחות והמגוייסות ביותר, משרת שיווק ללקוחות קיימים הייתה משרת השיווק הצומחת ביותר ב-5 השנים האחרונות. באשר ליכולת לפנות בצורה אפקטיבית ללקוחות קיימים – כאן נכנסת הטכנולוגיה של בייס. המוצר מאפשר לחברות B2B להתמקד בשיווק ללקוחות קיימים על בסיס מידע על מסע הלקוח לאחר המכירה, ויצירת אינטראקציות דיגיטליות עם כל לקוח.
המוצר:
באמצעות אינטראקציה אוטומטית עם בסיס הלקוחות הקיימים (הבייס), המוצר מאפשר לחברות לבנות מסע-לקוח אישי לכל לקוח עסקי. בסיס המערכת הינו לעזור לחברות להפוך את הלקוחות הקיימים לשותפים, ובכך לייצר מנוע צמיחה על בסיס הלקוחות הקיימים.
בייס מאפשרת לחברות לייצר מסע הלקוח אישי לכל משתמש עסקי, ואפשרויות להעמקת הקשר עם הלקוח על ידי: יצירת ערך, העשרה, קבלת משוב, הרחבת השירותים, שימור, והפיכת לקוחות לשגרירי מותג.
לחברות טכנולוגיה יש הרבה מאוד מערכות וממשקים שלקוחות קיימים נעזרים בהם, כגון כלי קהילת לקוחות לתמיכה, מערכות למידה ותוכן, המוצר של החברה, אירועים וירטואליים, ועוד.
המערכת מאפשרת לארגונים להכיר טוב יותר את הלקוחות הקיימים, לנטר את פעילותם, וממליצה על סדר-פעולות לכל לקוח שיעזרו להניע אותו לפעולה. המערכת גם מודדת את ההשפעה של כל לקוח על העסק, למשל כמה שיחת המלצה תורמת לסגירת עסקה, כמה הכנסות נוצרו מפעילות חבר מביא חבר, ואילו הרחבות נמכרו ללקוחות קיימים דרך המערכת.
בייס מאפשרת לארגונים לתקשר עם כל הלקוחות, בכל הממשקים, ולייצר אינטראקציה בזמן אמת עם המשתמש-הלקוח. המערכת גם מסייעת בהמלצות פעולה לכל משתמש ובחינת יעילות הפנייה לסגמנטים שונים של לקוחות. בהתאם ניתן להגדיר מגוון פעולות שיאפשרו למקסם את הקשר בין החברה ללקוח.
בנוסף המערכת חושפת תמונת לקוח אחידה לכל הצוותים בארגון ומאפשרת לצוותים שונים למנף פעילות שצוות אחר כבר ביצע עם לקוח מסוים, ובמקביל למנוע מצב של הצפת לקוחות בבקשות. צוותי מכירות, מוצר, שיווק ותמיכה – כולם נעזרים בלקוחות ועל כן אורקסטרציה של הפניות במקביל ליצירת ערך ללקוח הקצה והתאמת הפעולה, מאפשרת להגביר את הפעילות עם כל לקוח ואת שביעות הרצון.
רקע:
החברה פועלת במודל SaaS והלקוחות משלמים על חוזים שנתיים בהתאם לכמות המשתמשים וחבילת המוצר שרכשו. בין לקוחותיה הבולטים: הבספוט, גונג, סימילרווב, רדוור, פורטינט ואחרים.
שם החברה:
דיגיטלאוול DigitalOwl
שנת הקמה:
2018
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
יובל מן מנכ"ל, עמית מן סמנכ"ל טכנולוגיה
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב וניו יורק
מספר העובדים בחברה:
55, מתוכם 45 בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
26 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Insight Partners, Ibex Investors, Fusion , אמנון שעשוע ומנורה מבטחים
השוק:
דיגיטלאוול פועלת בשוק הביטוח ומייעלת את ניהול הסיכונים בהליכי חיתום ויישוב תביעות בענפי החיים, בריאות, תאונות, נכויות ועוד. תהליך קבלת ההחלטות בתחומי עסקים אלו עוסק בעיקר בניתוח מסמכים רפואיים המעידים על רמת הסיכון בהליכי חיתום פוליסה. למשל, מה הסיכון לבטח את הלקוח בביטוח חיים בו הוא מעונין? האם יש לאותו לקוח מצב רפואי קיים? הטכנולוגיה נדרשת להליכי יישוב התביעות, למשל מה היקף הנכות שנגרמה בפגיעה? כמה יש לשלם בשל הפגיעה?פעולת ניתוח המסמכים הרפואיים היא מורכבת מאוד בשל הצורך להבין נושאים רבים בעולם הרפואה וגוזלת זמן עבודה רב בשל הכמויות האדירות של מסמכים שיש לקרוא בכל תיק.תעשיית הביטוח מפסידה בכל שנה סכומי עתק בגין טעויות אנוש בחיתום ומשקיעה כספים רבים בכח אדם לקריאה וניתוח התיקים הרפואיים.
המוצר:
דיגיטלאוול פיתחה מנוע הבנת שפה (NLP) חדשני המסוגל לקרוא ולנתח מסמכים רפואיים באופן אוטומטי וברמת דיוק גבוה מזו של בני אדם. ליבת הפתרון שמציעה דיגיטאוול משלבת בתוכה שני אלמנטים מרכזיים. האחד, מנוע AI מתקדם המחלץ אלפי נקודות מידע שונות מכל תיק רפואי: השני, הבנה עמוקה של ההקשר הרפואי-ביטוחי של החילוצים לטובת קבלת החלטות.בשונה מתחומים שונים לתעשיית הביטוח נדרש מעבר למידע הרפואי הבסיסי לטובת קבלת החלטה מושכלת. כך למשל חילוץ האבחנה הרפואית בלבד אינו מספיק ו״האפיון הרפואי״ נדרש גם כן: האם מדובר בהיסטוריה משפחתית או אבחנה במטופל? האם זו אבחנה או אבחנה מבדלת? האם זו אבחנה מלאה או חשד לממצא? האם זו סיבת הביקור או הערת אגב? וכדומה. בנוסף לתיאורים רפואיים כדוגמת ״המטופל מתקשה להתכופף ולשרוך את נעליו״ או ״יש להמנע מהרמת משאות כבדים״ יש משקל רב בקבלת ההחלטות. לאור זאת ובשל העובדה שאף מנוע NLP קיים לא היה מסוגל לענות על הצרכים של תעשיית הביטוח, ובוודאי שלא להתמודד עם תיקים רפואיים סרוקים בהם המידע מסודר בתבניות שונות בשונה מהמידע שמוזן לתיקים דיגטליים, החליטה דיגיטלאוול לפתח את המוצר מאפס ולייצר פתרון ייעודי לתעשיית הביטוח העולמית.מעבר לחסכון בזמן עבודת אדם וירידה משמעותית בהחלטות שגויות לקוחותינו משתמשים ביכולת להפוך תיקים רפואיים למידע ״מתיוג״ כדי לשפר את המודלים האקטואריים שלהם ותמחור מחדש של המוצרים השונים.
שם החברה:
Qwak
שנת הקמה:
2020
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
אלון לב - מנכ״ל, ליאור פנסו COO, יובל פרנבך - CTO, רן רומנו - סמנכ״ל פיתוח
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב וניו יורק
מספר העובדים בחברה:
30, 25 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
15 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Leaders fund, Amiti Ventures ,Stage one, יחד עם שורת משקיעים פרטיים וביניהם רני וולינגשטיין ממייסדי Intucell, תמיר כרמי ממייסדי IronSource
השוק:
חברות בכל העולם מכירות בערך הרב של דאטה סיינס ומבינות שזהו חלק קריטי עבורן בכדי להיות רלוונטיות בשוק, ולכן הקמת צוותי דאטה ואף מחלקות שלמות הפכו לחלק מהסטנדרט. חברות הענק הטכנולוגיות משקיעות כבר שנים משאבים רבים בפיתוח פתרונות עבור אתגרים אלו ולכן הרוב המוחלט של מוצריהן כבר מבוסס על למידת מכונה, אולם חברות בסדרי גודל בינוניים וקטנים עדיין מתקשות להפיק את תוצרים מבוססי למידת מכונה
המוצר:
הטכנולוגיה של קוואק מאפשרת לחברות עם גוף Data Science להפחית חלקים משמעותיים מעבודת התשתית הנדרשת סביב פיתוח מודלי בינה מלכותית ולמידת מכונה (ML) ולהתרכז בליבת עבודתם. הפתרון של קוואק מנטרל את התלות של צוותי הData science וצוותי הפיתוח זה בזה, ומספק מרחב עבודה מסודר ומתועד שמאפשר להאיץ את התהליך ולנהל את המודלים ברגע שהם משתלבים בסביבת המוצר.
בין לקוחותיה של קוואק נימנות חברות כמו Lightricks, Yotpo, JLL, Guesty ועוד רבים וטובים. המודל העיסקי מאפשר מימוש בענן SaaS או מימוש בסביבת ענן של הלקוח. לקוחות משלמים לפי מודל של שימוש.
שם החברה:
רוקאאוט (Rookout)
שנת הקמה:
2017
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
לירן חיימוביץ'- כיום סמנכ"ל טכנולוגיות בחברה ואור וויס- כיום מנכ"ל ומייסד שותף של Permit.io
מיקום המשרדים בעולם: תל אביב, פאלו אלטו
מספר העובדים בחברה:
58, מתוכם 50 בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
28.2 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Fort Ross Ventures, TLV Partners, Emerge, Cisco Investments, LIAN Group, Binder & Partners
השוק:
עולם פיתוח התוכנה השתנה דרמטית בעשור האחרון, האפלקציות עברו לענן והפכו מבוזרות ואבסטרקטיות וכתיבת הקוד נעשית ב- microservices ולא כ- monolith. אך למרות המהפך הגדול בעולם כתיבת הקוד דווקא פתרונות הדיבאגינג לא עברו מהפך דומה והיכולת של המפתחים להבין מה מצב הקוד והאפליקציה ולפתור באגים במהירות ובקלות הפכה למאתגרת ביותר בסביבות המתקדמות הללו.
המוצר:
רוקאאוט, פלטפורמה של Developer-First Observability, מפתחת פתרונות דיבאגינג ולוגינג למהנדסים בסביבות ענן ופיתוח מתקדמות ומבוזרות. רוקאאוט מאפשרת למפתחים לקבל מיידית את המידע לו הם זקוקים, על מנת לנתח ולהבין את הקוד שלהם, בסביבת פרודקשן רצה או בכל סביבה אחרת, וכמו כן להשתמש במידע זה גם בכלי Observability קיימים. צוותי פיתוח המשתמשים ב Rookout חוסכים עד 80% מזמן ניטור ופתרון בעיות דיבאגינג וכל זאת בלי לעצור, לפגוע בביצועים או באבטחת האפליקציה.
רקע:
מייסדי החברה, לירן חיימוביץ׳ ואור וייס שירתו יחד בחיל המודיעין של צה״ל כשיצאו לשוק בתוך מפתחים בשוק האזרחי המשיכו לחוות בעיות וחוסר הלימה בין כלי הדיבאגינג הקיימים לבין הצרכים שלהם כמפתחים בסביבות ארכיטקטורה מתקדמות ומכאן נולדה רוקאאוט. המודל העסקי של הוא מודל SaaS בו תמחור השירות הוא לפי מושב וכך רוקאאוט מתאימה את עצמה ואת הפתרון לחברות קטנות כגדולות ומנגישה למפתחים את המידע לו הם זקוקים. בין לקוחות החברה כיום עשרות חברות פורצ'ן 500 שאימצו את הפלטפורמה, ביניהן Amdocs, Dynatrace, Santander Bank, Autodesk, Yelp וסיסקו.
שם החברה:
טאלון (Talon)
שנת הקמה:
2021
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
עופר בן-נון מנכ"ל, אוהד בוברוב סמנכ"ל טכנולוגיה
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב, ארה"ב
מספר העובדים בחברה: 80, 55 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
126 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Evolution Equity Partners, Ballistic Ventures, CrowdStrike's Falcon Fund, Merlin Ventures, SYN Ventures , Lightspeed, Sorenson Ventures, Team8 Capital וג'ורג' קורץ מייסד ומנכ"ל CrowdStrike
השוק:
סביבת העבודה המודרנית מאופיינת בכוח עבודה מבוזר, הכולל מיקור חוץ רחב ונסמך רבות על שימוש באפליקציות SaaS. השימוש בפתרונות אבטחה מסורתיים כדי לאפשר גישה לאפליקציות ולמשאבים הארגוניים הוא מורכב, יקר ומעמיד את הארגונים עצמם בסיכון גבוה למתקפת סייבר.
המוצר:
החברה השיקה לראשונה בעולם דפדפן מאובטח בשם TalonWork, המבוסס על פרויקט הקוד הפתוח כרומיום, ומאפשר לחברות להגן ביעילות על כוח עבודה מבוזר, מבלי להתפשר על רמת אבטחת המידע ועל חווית העובד. הדפדפן של טאלון יוצר בועה מבודדת המגנה על כל המשאבים הארגוניים בהם משתמש העובד וזאת ללא תלות בסוג המכשיר, במיקום או ברשת ממנה הוא מתחבר. הפתרון של טאלון מציג גישה חדשה לאבטחה של נקודות הקצה בארגון על ידי כך שמאפשר גישה מאובטחת למשאבים מכל מכשיר, בכל מערכת הפעלה. אנשי האבטחה בארגונים מקבלים באמצעות הפלטפורמה של טאלון מבט עומק על השימוש בדפדפן ובאפליקציות חיצוניות, דרישה לביצוע אימות, מניעת אובדן נתונים ובקרת Zero Trust. בנוסף, לחברה שותפויות עם שתי החברות המובילות בעולם באבטחת מכשירי קצה: מיקרוסופט ו- CrowdStrike.
רקע:
טאלון הוקמה על ידי יזמים סדרתיים, עופר בן-נון, לשעבר מייסד ומנכ"ל ארגוס אבטחת סייבר שנמכרה לתאגיד קונטיננטל ב- 450 מיליון דולר. אוהד בוברוב, מייסד לשעבר של לקון מובייל סקיוריטי שנמכרה לצ'ק פוינט ב-100 מיליון דולר. טאלון זכתה בתואר "הסטארטאפ החדשני ביותר" מבין מאות סטרטאפים מכל העולם בתחרות שנערכה במסגרת כנס הסייבר העולמי RSA 2022 בסן פרנסיסקו.
שם החברה:
Wing Security
שנת הקמה:
2020
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
נועם שער, מנכ"ל, גלית לובצקי שרון, CTO
מיקום המשרדים בעולם:
ישראל
מספר העובדים בחברה:
30
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
26 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
GGV Capital, S-Capital, Silicon Valley CISO Investment Group, Harmony Partners
השוק:
השימוש באפליקציות SaaS בארגונים הולך וגובר, הוא מצוין ליעילות העסקים, אבל מייצר פוטנציאל חשיפה למידע רגיש. אפליקציות ה-SaaS מקבלות גישה למידע של הארגון העושה בהן שימוש דרך הרשאות שכל עובד בארגון יכול לתת. עבור הארגון הממוצע מדובר במאות אפליקציות, מרביתן אפילו לא ידועות לצוותי האבטחה וה-IT. נוסף על כך, המידע מהארגון ממשיך לזרום החוצה דרך אפליקציות הקושרות אחת לשניה, ולאפליקציות צד ג' ברשת ענקית שמידע רב עובר בה (app2app connections).
המוצר:
Wing Security מפתחת את הפלטפורמה היחידה שמספקת אבטחת SaaS מקצה לקצה משלב גילוי כל אפליקציות ה-SaaS בהן הארגון ועובדיו עושים שימוש, ניתוח האפליקציות הללו ואופן השימוש בהן, זיהוי החולשות ונקודות הפירצה הפוטנציאליות ועד לתיקון אוטומטי המתאפשר מתוך הפלטפורמה עצמה. המערכת מוצאת ומתקנת את בעיות האבטחה העיקריות הקשורות ל-SaaS, כולל חולשות וסכנות הגלומות באפליקציות עצמן (למשל אפליקציות עם ליקויי אבטחה), סכנות הנובעות מן החיבורים שבין אפליקציות (app2app), שיתופי קבצים חיצוניים, וכן ליקויי אבטחה הנובעים מגורם אנושי כמו הרשאות יוצאות דופן שניתנו על ידי משתמשים או חוסר עקביות בפעולות המשתמשים.
המערכת מספקת תצוגה ברורה אלו אפליקציות בטוחות לשימוש ועונות על דרישות החברה בהן הושמשו. המערכת גם מתריעה לאלו אפליקציות יש דירוג אבטחה גבוה/נמוך ומאפשרת למשתמשים להתאים אישית את הגדרות האבטחה שלהם. משתמשי המערכת יכולים לבחור לערב את משתמשי הקצה, אותם עובדים שבחרו להשתמש באפליקציות, ולאפשר להם להיות חלק מהפתרון כדי להבטיח שתהליכים עסקיים הקשורים בשימוש בSaaS לא נפגעים. כך, הפלטפורמה של ווינג סקיוריטי מאפשרת לחברות להנות מיתרונות העבודה עם מאות אפליקציות SaaS , מבלי לגרום הפרעה לעבודה של המשתמשים.
רקע:
ווינג סקיוריטי הוקמה על ידי תא"ל (מיל.) נועם שער, המשמש מנכ"ל ואל"מ (מיל.) גלית לובצקי שרון, מנהלת טכנולוגיות ראשית. נועם וגלית, שניהם זוכי פרס בטחון ישראל, עובדים ביחד מזה 25 שנים בשורת תפקידים ב-8200 וביחידות אחרות בצה"ל. נועם שימש בתפקידו האחרון כמפקד חטיבת ההגנה בסייבר של צה"ל וגלית הובילה את פיתוח יכולות הסייבר וההגנה של צה"ל כבר מתחילתם.
שם החברה:
אקטיבפנס (ActiveFence)
שנת הקמה:
2018
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
CEO מנכ״ל- נועם שוורץ, נשיא- אייל דייקן, CTO סמנכ״ל טכנולוגיות- יפתח אור, CPO סמנכ״ל מוצר- אלון פורת
מיקום המשרדים בעולם:
ניו יורק, ישראל (תל אביב, בנימינה)
מספר העובדים בחברה:
300 ומתוכם 260 בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
100 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
CRV and Highland Europe,Grove Ventures and Norwest Venture Partners, Vintage Investment Partners, Resolute Ventures
שוק:
בשנים האחרונות, האינטרנט הפך למרחב משמעותי בחיי היום-יום שלנו, והוא מאפשר פעילויות חיוביות - כמו תקשורת עם חברים, שיתוף תמונות וסרטונים, והתנהלות עסקית כללית. עם זאת, לצד הדברים החיוביים, קיים גם עולם אפל - גורמים זדוניים (bad actors) משתמשים באותן רשתות על מנת לבצע פעולות זדוניות כמו מרמה ופגיעה בילדים ולהפיץ תכנים הכוללים טרור, גזענות, אלימות, ודיסאינפורמציה. תעשיית ה- Trust & Safety - בעברית אמון ובטיחות ברשת, נוסדה על מנת לטפל בבעיות הללו, וכיום פלטפורמות טכנולוגיות גדולות כקטנות מעסיקות צוותים שתפקידם לשמור על בטיחות המשתמשים שלהם. אקטיבפנס מסייעת לצוותים אלו על ידי זה שהיא מאתרת תכנים זדוניים ומתריעה עליהם לפני שהם מתפשטים ויוצרים נזקים משמעותיים.
המוצר:
אקטיבפנס משתמש בשיטה ייחודית לאיתור תוכן זדוני - הכולל טרור, גזענות, אלימות, פגיעה בילדים, ודיסאינפורמציה ברשתות.
התהליך הייחודי שלנו משלב מידע מודיעיני ומחקרי שנאסף ונותח על ידי המומחים שלנו, ובינה מלאכותית. שילוב זה מאפשר לנו ללמוד כיצד גורמי סיכון, כמו טרוריסטים, פדופילים ואחרים מדברים בפורומים שלהם, ולזהות את המאפיינים הייחודיים של התכנים והשיח, על מנת לזהות את התוכן הזה מיד כשהוא מגיע לללקוחות.
אקטיבפנס מלמדת את ה-AI שלה באמצעות סריקה של למעלה מעשרה מיליון מקורות של שיחות זדוניות ברשת בכל שפה, וכך מאפשרת לזהות תוכן והתנהגויות שכוללות איומים ידועים ובלתי-ידועים. על ידי היכרות מעמיקה ומתמשכת עם גורמי הסיכון הללו, הטכנולוגיה לומדת לזהות תוכן שנראה תמים, אך למעשה הוא זדוני.
המידע מסופק ללקוחותינו באמצעות פלטפורמה שמתריעה על תוכן זדוני ברגע שהוא עולה לאתר, ובכך מאפשרת תיעדוף ותגובה מיידת לסכנות הגבוהות ביותר. בזה שהיא מספקת לא רק את פיסת התוכן הפוגעני, אלא גם ניתוח קונטקסטואלי של אותו התוכן, היא מאפשרת ללקוחותיה לקבל החלטה אם וכיצד לפעול - בהתאם למדיניות התוכן של הלקוח
רקע:
החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי המנכ"ל נועם שוורץ, הנשיא אייל דייקן, סמנכ"ל הטכנולוגיות יפתח אור וסמנכ"ל המוצר אלון פורת. נועם בעל למעלה מ-15 שנות נסיון בתחומי הדאטה, אבטחה ומודיעין. בעברו היה מייסד שותף ומנכ"ל הסטארטאפ TapDog, שפיתח פלטפורמת מודיעין תחרותי אשר נרכשה על ידי סימילארווב. לאחר מכן כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי בסימילארווב. נועם החל את דרכו בחוקר בחטיבת המחקר בצה״ל. אייל החל את דרכו בצה״ל ולו שנות נסיון רבות בתחומי המודיעין השונים. אייל הינו עמית מחקר במכון למדיניות נגד טרור ומשמש כיועץ עבור ממשלות, מנהיגי עולם וסוכנויות ביון בינלאומיות. ליפתח למעלה מ-15 שנות ניסיון בעולמות ה- R&D בתחומי אבטחת המידע, הנדסת תוכנה, מובייל ודאטה. בעבר שירת ביחידת מודיעין בצה״ל, בקרן הון סיכון וכסמנכ"ל מו"פ ב- SimilarWeb. אלון הינו מוביל מוצר מיומן שבנה ופיתח פלטפורמות מידע שהגיעו למיליוני אנשים. בעברו היה קצין מודיעין בצה״ל, התמקד במחקר ובלוחמה בטרור, והיה ממייסדי Tapdog שנרכשה על ידי SimilarWeb ב-2013.
שם החברה:
Datarails
שנת הקמה:
2015
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
דידי גורפינקל (מנכ"ל), אייל כהן (סמנכ"ל תפעול) ועודד הר־טל (סמנכ"ל טכנולוגיות)
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב, ניו יורק
מספר העובדים בחברה
140, 90 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
105 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Qumra Capital, Vertex Ventures Israel, Vintage Investment Partners, Zeev Ventures
השוק והמוצר:
החברה מפתחת פלטפורמה לניתוח ותכנון פיננסי המאפשרת אוטומציה של איחוד נתונים ויצירת דו"חות פיננסים. בכך היא מעניקה את היכולת למחלקות כספים להמשיך להשתמש באותם גיליונות ומודלים פיננסים אליהם הם רגילים באקסל, וזאת בשילוב עם היתרון של מסד נתונים מרכזי מבוסס ענן המאפשר לאחד בזמן אמת בין נתונים פיננסים ותפעוליים מכל מחלקות החברה. האוטומציה של אותם תהליכים ידניים צורכי זמן מאפשרת למחלקות הכספים להשקיע יותר מזמנם בניתוח נתונים, ופחות זמן בהליך האיסוף הקדחתני.
יותר מ-80% מהעסקים הקטנים והבינוניים בצפון אמריקה משתמשים באקסל לצורך ניתוח ותכנון פיננסי. הם חווים את הקושי הכרוך בעבודה ידנית מתמשכת, איסוף נתונים מבוזרים ותהליכים מסורבלים. קיים צורך עצום באיחוד נתונים מכלל מערכות הארגון בזמן אמת כדי לייצר תובנות פיננסיות. השוק בו פועלת החברה נאמד בארה"ב בלבד בכ- 8 מיליארד דולר. בשנה האחרונה הגדילה דאטהריילס את מכירותיה פי חמש על רקע הביקוש הרב למוצר בצפון אמריקה.
רקע:
המודל העסקי של החברה הוא תוכנה כשירות - מודל SaaS. בין הלקוחות הבולטים: וויקס, צ'קפוינט, טבע, וטיפלתי
שם החברה:
EasySend
שנת הקמה:
2016
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
טל דסקל ( מנכ"ל), עומר שיראזי (סמנכ"ל תפעול), וערן שיראזי (סמנכ"ל טכנולוגיה)
מיקום המשרדים בעולם:
ישראל, ארה"ב, אוסטרליה, יפן
מספר העובדים בחברה:
150, 120 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
71.5 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Oak HC/FT, ורטקס, אינטל קפיטל, הנקו ונצ'רס.
השוק:
ארגונים רבים, כמו חברות ביטוח או מסדות רפואיים, עדיין לא עברו למאה ה-21 ומבקשים ממקבלי השירות למלא ידנית טופס מודפס, או PDF במקרה הטוב, לחתום עליו ולשלוח חזרה. עם זאת, מגפת הקורונה הובילה שינוי מהותי באינטראקציה הדיגיטלית של אנשים עם עסקים ונותני שירות. EasySend עוזרת לארגונים להאיץ את תוכניות הטרנספורמציה הדיגיטליות שלהם ולהוציאן לפועל תוך שבועות בודדים לעומת מספר שנים. כך שהם יוכלו להציע חווית משתמש יוצאת דופן ולהשיג יתרון תחרותי משמעותי.
המוצר:
EasySend היא פלטפורמת אל-קוד (No-Code) לבנייה, ניהול ואופטימיזציה של חוויות לקוח דיגיטליות. היא עוזרת לארגונים לייצר חוויות לקוח דיגיטלית וממותגת באמצעות החלפת הניירת, קבצי ה- PDF והתהליכים הידניים השונים בארגון. באמצעות הפלטפורמה המשתמשים יכולים לעצב, לבנות ולהשיק תהליכים דיגיטליים תוך מספר ימים, ולהמשיך לנהל ולשפר אותם בעזרת אנליזות מתקדמות. הפלטפורמה משפרת את חוויית הלקוח, מקצצת עלויות תפעוליות ומניעה גידול בהכנסות. הפלטפורמה מבוססת על טכנולוגיות ענן ,בינה מלאכותית, אינטגרציות ואנליטיקס. המשתמשים בה יכולים לבנות בעזרתה תהליכים דיגיטליים מגוונים: תהליכי הצטרפות, הצעות מחיר, עדכון ושינוי שירותים, טפסי תביעה ועוד, בכדי לספק חווית לקוח אינטואיטיבית וקלה בכל שלב.
בין לקוחות החברה מרבית חברות הביטוח והבנקים הגדולים, ביניהם: הראל, מנורה, אלטשולר שחם, בנק לאומי ואחרים.
שם החברה:
Equitybee
שנת הקמה:
2018
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
אורן ברזילי, מנכ״ל, עודד גולן (CPO), מודי רדשקוביץ (COO)
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב, עמק הסיליקון
מספר העובדים בחברה:
100, 60 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
87 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
,Group 11 של דובי פרנסס, Greenfield Partners, Battery Ventures, Zeev Ventures של אורן זאב, LocalGlobe, Latitude ו- ICON Continuity Fun
השוק:
כשעובדי סטארטאפים עוזבים את החברה בה הם מועסקים, הם צריכים לקבל בתוך זמן קצר החלטה שיש לה משמעויות כלכליות משמעותיות: האם לממש את האופציות שלהם, או לא. Equitybee מאפשרת להם לקבל מימון כדי שיוכלו לממש את האופציות שלהם ולהפוך לבעלי מניות באמצעות קהילת משקיעים גלובלית.
בכל שנה, שישה מיליון עובדים סטארטאפים בארה״ב מאבדים מעל ל-55% מהאופציות שלהם. עובדי סטארטאפים בארה״ב זקוקים בממוצע ל-140 אלף דולר למימוש האופציות שלהם. מבין העובדים שלא יממשו את האופציות שלהם אם יצטרכו לקבל החלטה מיידית בנוגע לכך, 48% לא יממשו אותן בגלל שאין להם מספיק מידע כדי לאמוד את הערך של האופציות שלהם ול-26% אין מספיק מידע על אופציות באופן כללי.
השיטה של הענקת אופציות לעובדים לא עובדת: קבלת מענק אופציות יכולה להיות אירוע משנה חיים לעובדי ועובדות סטארטאפים, אך רבים מהם לא יכולים להרשות לעצמם לממש אותן ,וכך הם מאבדים אותן. Equitybee מנסה לתקן את הבעיה הזו באמצעות עזרה במימון האופציות של עובדי הסטארטאפים והפיכתם לבעלי מניות בחברה, לאחר שעבדו קשה על מנת להרוויח אותן.
המוצר:
Equitybee מאפשרת לעובדי סטארטאפים לקבל מימון כדי שיוכלו לממש את האופציות שלהם ולהפוך לבעלי מניות באמצעות קהילת משקיעים גלובלית. באופן זה, Equitybee פתחה את עולם ההשקעות בסטארטאפים למשקיעים כשירים. באמצעות Equitybee הם מקבלים גישה למאות סטארטאפים צומחים מגובי הון סיכון ומשקיעים בהם לפי הערכות שווי מוקדמות כשהם מסייעים במימון אופציות עובדים. בתמורה הם יקבלו בעתיד חלק מהתמורה שתתקבל בידי העובד/ת בגין המניות שהם סייעו לממן.
עד היום, מעל ל-1700 עובדי סטארטאפים ביותר מ-600 חברות קיבלו מימון למימוש האופציות שלהם באמצעות Equitybee. קהילת המשקיעים של Equitybee, המונה מעל ל-23,000 משקיעים כשירים, מספקת את ההון הנדרש למימון אופציות העובדים, ובתמורה הם מקבלים חלק מהרווחים העתידיים במקרה של אירוע נזילות. כך מתאפשר לעובדים להיות חלק מההצלחה של החברה שהם עזרו לבנות, ולמשקיעים לקבל גישה להשקעות בסטארטאפים מובילים על בסיס הערכות שווי שנקבעו בעבר.
רקע:
החברה הוקמה על ידי יזמים סדרתיים, המנכ"ל אורן ברזילי הקים בעבר את חברת Start A Fire יחד עם עודד גולן. בנוסף, ברזילי הקים גם את חברת Tapingo, אשר נרכשה בכ 150 מיליון דולר על ידי GrubHub.
שם החברה:
לילי Lili
שנת הקמה:
2018
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
לילך בר דוד מנכ"לית, לירן זלכה סמנכ"ל טכנולוגיה
מיקום המשרדים בעולם:
ניו יורק, תל אביב
מספר העובדים בחברה:
65, 45 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
80 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
Group 11 של דובי פרנסס, Target Global
השוק:
חברת Lili מציעה פלטפורמה פיננסית לבעלי עסקים קטנים בארצות הברית. 44% מהצמיחה השנתית של השוק האמריקאי מקורה בעסקים קטנים, כאשר מיידי שנה מצטרפים 6 מיליון עסקים קטנים חדשים. לעסקים קטנים יש צרכים פיננסיים ייחודיים לניהול העסק אשר אינם מקבלים מענה הולם על ידי השחקנים הקיימים בשוק. לילי פתחה פתרון טכנולוגי קל לשימוש לבעלי עסקים קטנים בארה"ב, שמרכז עבורם חשבון בנק עסקי, כלים לניהול הפיננסי ובכלל זה קטלוג הוצאות, חשבוניות ותשלומים וכן פתרונות לחיסכון מס, והפקת דוחות לצורך דיווחים תקופתיים.
המוצר:
לילי למעשה מאפשרת לנהל במקום אחד , את כל הפתרונות הפיננסיים לעסק. תהליך ההצטרפות לחשבון הבנק הוא דיגיטלי לחלוטין ונמשך מספר דקות. המערכת שפיתחה לילי, המבוססת על אוטומציה של התהליכים העסקיים, מספקת ללקוחותיה תובנות והצעות לשיפור ההתנהלות הפיננסית ואופטימיזציה של תשלומי המס הצפויים. המוצר מהווה פיתרון One stop shop הכולל חשבון בנק עסקי, כלים לניהול העסק כגון קטלוג הוצאות, תשלומי מסים, הנפקת חשבוניות, תשלומים ומוצרי אשראי לניהול היום יומי. לילי חוסכת לבעל עסק קטן בממוצע בשנה 240 שעות ו 1700 דולר.
שם החברה:
שילד
שנת הקמה:
2018
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
שירן וייצמן, מייסד-שותף ומנכ״ל, אופיר שבתאי, מייסד-שותף ו CTO
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב, לונדון, ניו יורק, ליסבון
מספר העובדים בחברה:
93, 64 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
35 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
UBS, Macquarie Capital, Mindset Ventures, OurCrowd
השוק:
ארגונים פיננסים נדרשים לעמוד בדרישות רגולטוריות אשר שמות דגש על הניטור של התקשורת הבין ארגונית, ערוצים כגון זום, ווטסאפ, סלאק, אימייל או אפילו שיחות טלפון חייבים להיות במעקב תמידי. עמידה ברגולציות אלו מהווה מעמסה כלכלית ואופרטיבית ואי עמידה בהן גוררת קנסות של מיליוני דולרים. עולם העבודה כפי שהכרנו אותו השתנה ומאתגר יותר את המוסדות הפיננסיים. הם נדרשים לאתר הונאות, מה שמצריך כוח אדם רב לזיהוי כל הסיכונים והאפשרויות העסקיות אשר מתחבאות במאות אלפי התקשורת האלקטרונית בארגונים.
המוצר:
חברת הרג-טק שילד, פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית לניתוח התנהגות עובדים, מניעת מניפולציות בשוקי ההון ומניעת פשעים פיננסים. לשילד מערכת לניטור ומעקב בזמן אמת, אשר מאפשרת למוסדות פיננסים לעמוד בדרישות רגולטוריות הנוגעות לערוצי התקשורת שלהם. המערכת לומדת באופן בלתי פוסק את השינויים בדרך בה בני אדם מתקשרים זה עם זה, כדי לנטר מאות ואלפי ערוצי תקשורת יומיים בסלאק, אימייל, זום, מייקרוסופט טימס או ווטסאפ. כך שעובדים שסרחו ופועלים כדי "לתחמן" את השוק, יתמודדו עם המערכת של שילד שמאתרת ומתריעה על תרחישים של מניפולציות שוק, הונאות, סביבת עבודה רעילה וכדומה.
רקע:
שילד מוכרת לארגוני ענק, בין לקוחותיה נמנים כמה מהבנקים הגדולים בעולם. אם זה באירופה, הבנק השוויצרי הכי גדול בעולם, בצרפת, אחד מבנקי ההשקעות הגדולים באירופה וכן לקוחות מובילים בארה״ב ובאוסטרליה. המודל העסקי של החברה כולל גביית עלות עבור עובד מנוטר. ככל שהארגון גדול יותר, כך עלותה של המערכת גדולה יותר.
שם החברה:
vHive
שנת הקמה:
2016
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
יריב גלר מנכ"ל, תומר דניאל סמנכ"ל טכנולוגיות
מיקום המשרדים בעולם:
ישראל, ארה"ב, אנגליה
מספר העובדים בחברה:
40, 25 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
36.5 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
דויטשה טלקום, ,PSG, סטייג' וואן, אוקטופוס ונצ'רס
השוק:
פעם בתקופה חברות תשתיות מחויבות לבצע ביקורת חוזרת על הנכסים בבעלותן. היום, הדרך המקובלת להבין מה קורה על האנטנות הסלולריות זה לשלוח צוות של מטפסי מגדלים – כיוון שאסור לעבוד לבד ברמת הסיכון הזאת. והם, עם רתמות וחבלים, מטפסים 100 מטר כדי להבין מה קורה. כדי לבצע מדידות או לספור את הציוד, אדם צריך להתמהמה על האנטנה ולהסתכל מכמה זוויות - אולי לצלם.
המוצר:
vHive היא חברת התוכנה היחידה בעולם המאפשרת לארגונים לבצע דיגיטציה של נכסים ופעילות שטח באמצעות ציי רחפניים אוטונומיים. הרחפן יודע לצלם את כל מה שנדרש ומאפשר לבצע את הבדיקה שאנשים נשארים על הקרקע, אחרי קבלת חיווי מלא על כל מה שנמצא באתר הנבדק אפשר להחליט אם יש טעם לשלוח את הצוות לטפס על האנטנה.
הפלטפורמה מאפשרת לארגונים לייצר תאומים דיגיטליים – מודלים דו-ממדים ותלת-ממדיים של נכסים כגון מגדלים סלולריים ומשתמשת בבינה מלאכותית וניתוח מידע על מנת לייצר תובנות עסקיות ותפעוליות.
המערכת מספקת ממשק משתמש פשוט לבחינה, מדידה הנדסית וזיהוי אוטומטי של ציוד ותקלות. vHive אימנה את פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה על בסיס מידע רב שנאסף על ידי לקוחותיה, מה שיוצר בידול הקשה לחיקוי על-ידי המתחרים. היכולת של החברה לחבר בין העולם הפיזי והדיגיטלי מאפשרת לארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית של נכסיה בשטח, לגשת בצורה ויזואלית למידע ולהגיע במהירות לתובנות עסקיות, תוך חיסכון בהוצאות התפעוליות, יצירת מקורות הכנסה חדשים ושמירה על בטיחות העובדים.
בין לקוחות החברה דויטשה טלקום, SBA, Phoenix Tower International, Bechtel
שם החברה:
Walnut
שנת הקמה:
2020
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
יואב וילנר (מנכל), דני פרידלנד (סמנכל טכנולוגיות)
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב, ניו יורק, ובקרוב בוסטון
מספר העובדים בחברה:
105, 44 מתוכם בישראל
סך ההון שגויס לקופת החברה מאז הקמתה:
56 מיליון דולר
משקיעים בולטים:
NFX, SV Angel, Felicis, Eight Roads, Avishay abrahami, Joe Montana, Yossi Matias, Sarah Franklin (SalesForce president), A Capital, Eynat guez
השוק:
מי שעבד בחברת B2B המציעה מוצר SaaS מכיר את הבעיה הקשה להדגים מוצרי תוכנה, באופן שיתאים לכל לקוח באופן אישי. הדבר תלוי במשאבים הטכניים בחברה שאינם זמינים, תקלות ובאגים בזמן ההדגמה לייב ועוד.
וולנט בנתה את אחת הקטגוריות החמות היום בתחום ה- SaaS. כך, גם לפי מכון המחקר גרטנר שכינו את הקטגוריה ״הדבר הבא הכי טוב אחרי שימוש אמיתי במוצר לייב״. מדובר בהדגמות אינטראקטיביות של מוצרי תוכנה עבור אנשי מכירות ושיווק, ללא תלות בצוותי הפיתוח והמוצר של החברה.
המוצר:
וולנט מספקת לצוותי מכירות ושיווק את היכולת לייצר ולהתאים אישית את המוצר ללקוח הפוטנציאלי. גם מבחינת מבחינת דאטה, לערוך ולנתח מסקנות מהדמואים שמבצעים ללקוחות הפוטנציאליים, ללא תלות באף אחד מצוותי הפיתוח או המוצר. הטכנולוגיה של וולנט מתחברת למערכות כמו סיילספורס והאבספוט כדי לסנכרן את תהליך המכירה כולו.
רקע:
בין הלקוחות הבולטים של החברה נמנות חברות פורצ׳ן 500, כמו אדובי, דל, נט-אפ, וכן חברות טכנולוגיות קטנות יותר בגודל של 100 עובדים ומעלה. המודל העסקי הינו חוזה שנתי או רב שנתי המבוסס על מספר רשיונות מוגדר לפי כמות אנשי המכירות.
שם החברה:
PayMe
שנת הקמה: 2015
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
אדם קימה, CEO ואדם קוגן CPO
מיקום המשרדים בעולם:
תל אביב
מספר העובדים בחברה:
60, 55 מתוכם בישראל
השוק:
עסקים קטנים וזעירים של 0-4 עובדים מהווים כ-92% מסך העסקים בעולם ולמרות גודלה, מדובר בקבוצה המקופחת ביותר בכלכלה העולמית מבחינת פתרונות לצרכים הפיננסיים שלהם.
בעוד שלשכירים יש הגנות וזכויות בחוק וברגולציה ולעסקים גדולים יש כוח שוק כדי לקבל פתרונות ותנאים מועדפים - העסקים הזעירים נופלים בין הכיסאות. עוסק זעיר חובש מספר רב של כובעים בפעילותו. העוסק נדרש לעסוק גם במכירות, שיווק, שירות לקוחות, תשלום לספקים ועוד וגם למצוא זמן לעסוק במקצוע עצמו. בממוצע עוסק זעיר עובד כ-13 שעות ביממה לעומת 8 שעות בממוצע לשכיר אך 53% מהזמן של העוסק הולך ל-Non Core Tasks שהם התעסקות במעטפת של ניהול העסק ולא במקצוע של אותו עוסק.
המגמה הכלכלית בעולם כרגע היא שיותר ויותר אנשים הופכים לעוסקים קטנים בין אם כחלק ממקצועות מסורתיים או מהמגמה של הגידול המאסיבי ב-Gig economy וה-Creator Economy. דור חדש זה של עסקים קטנים נדרש לפיתרון לצרכי המעטפת של ניהול העסק על מנת שיוכל להתרכז בעיקר.
המוצר:
חברת הפינטק PayMe הוקמה בשנת 2015, על ידי אדם קימה, המשמש כ-CEO ואדם קוגן, המשמש כ-CPO , לאחר שכל אחד מהם נתקל בעברו כעצמאי, בקושי לקבל ולהעביר תשלומים. החברה חרטה על דגלה את המנטרה - Let the baker bake שתכליתה לספק לעסקים קטנים את המעטפת הפיננסית לניהול העסק כדי שיוכלו להתרכז בתחום העיסוק שלהם. החברה הינה מובילה עולמית בתחום ה-embedded finance ופיתחה פתרון מלא לעסקים קטנים המורכב מ-4 מוצרי ליבה: מוצר סליקה וקבלת תשלום, מוצר תשלום לספקים, מוצר הנהלת חשבונות דיגיטלית, ומוצר מימון הכולל הקדמת תשלומים.
חברת PayMe אינה מוכרת ישירות לעסקים קטנים וזעירים אלא מפיצה את שירותיה דרך שותפים דוגמת Wix, Gett, Wolt, ישראכרט ורבים אחרים. שותפים אלו מטמיעים את מוצריה של PayMe בתוך הצעת הערך שלהם ומשפרים את המענה שלהם לעסקים הקטנים אותם הם משרתים בזמן שהם מגדילים דרמטית את ההכנסה שלהם מכל לקוח.
רקע:
חברת PayMe נותנת מענה ל +100,000 עסקים רשומים דרך +200 שותפים. החברה התמקדה בשוק הישראלי וכעת מתרחבת בצורה אגרסיבית לשוק העולמי בדגש על השוק האירופאי.
שם החברה:
פרופרו Profero
שנת הקמה:
2020
מייסדים והתפקיד הנוכחי שלהם בחברה:
עמרי שגב מויאל מנכ״ל, גיא ברנהרט-מגן סמנכ״ל טכנולוגיות
מיקום המשרדים בעולם:
החברה עובדת במודל Fully remote (ללא משרדים)
השוק:
כולנו ערים למתקפות הסייבר שגוברות והופכות מתוחכמות, בין אם עומדות מאחוריהן מדינות, קבוצות פשע, או האקר בודד. בצד הנותן מענה מול איום הסייבר הגדל קיים שוק ה- Incident Response, תגובה מידית לתקריות שקובע את מיקום הנזק המדויק בין כל הנכסים הדיגיטלים של הארגון הנפגע ומסייע עם תוכנית התאוששות.
המוצר:
פרופרו החלה כחברת שירותים בתחום ה- Incident Response, והתמקדה במתן מענה ראשוני וטיפול במקרים של אירועי סייבר. עם הזמן החברה פיתחה כלים וידע המאפשרים לעזור לארגונים להימנע מלכתחילה ממצב של משבר, ופרופרו הרחיבה את פעילותה לבניית המוכנות הנדרשת כדי שהצד העסקי של הארגון יוכל לשוב לפעול במהרה במקרה של אירוע סייבר, וכך לצמצם את גודל האירוע באופן משמעותי במקרה של מתקפה.
כיום פרופרו נמצאת בשלב השקה שקטה של מוצר שהחברה פיתחה, המבוסס על אוטומציה ומיועד למזעור נזקים הנגרמים מארועים, הכוונה טכנית ומקסום יכולת התגובה בארגון.